Inici Cartes dels lectors Comunicat de Som Dones sobre la Mostra de Cuines del món

Comunicat de Som Dones sobre la Mostra de Cuines del món

El 14 de març del 2020 havia de ser la 13a. Mostra de Cuines del Món. Com ja us imagineu, no es va poder fer, el confinament degut a la Covid ens va obligar a posposar-la. Tampoc ho vam veure viable fer-ho al setembre o a l’octubre del mateix any i ja no ens ho vam ni plantejar el passat març.

De mica en mica hem començat a activar-nos, a reprendre les activitats i ens hem vist en l’obligació de plantejar-nos el futur de la Mostra.

Quan va néixer l’associació, ho va fer com un espai que volíem que fos de totes les dones, les d’aquí i les que vinguessin d’arreu del món, i un dels projectes era fer alguna cosa que ens unís. Com molt bé sabem, el menjar i la música és comú a totes les cultures i així va ser com va començar la Mostra. Cal dir que la nostra intenció no ha estat en cap moment que es convertís en una Festa de la Diversitat o una Festa Folklòrica.

Després de 12 anys ininterromputs, la Mostra ha anat creixent en participants i en públic al mateix temps que ho ha fet Som Dones.
Som Dones és un espai viu de trobada i de relació, obert a la participació i a les propostes de tots els feminismes, i volem que vagi creixent. No podem ni volem tancar els ulls als segrestos, violacions, violència i assassinats de dones i criatures a mans d’homes que no es mereixen ni anomenar-se així.

Com a associació no volem deixar de fer activitats lúdiques, però el nostre objectiu és fer visible la situació de les dones a casa nostra i arreu del món, volem anar més enllà, per aquest motiu, pensem que ha arribat el moment de passar pàgina i tancar amb bon regust de boca aquesta etapa de la Mostra de Cuines.

Agraïm de tot cor a la gent que ens heu acompanyat cada any i sobretot a l’esforç de totes les persones que hi heu participat, sense vosaltres no hauria aguantat tants anys.
Som Dones som totes, les d’aquí, les d’allà i les de més enllà, i te la porta oberta a totes les que vulgueu treballar per a fer un món més just i més igualitari.

Moltes gràcies!

Associació Som Dones