Inici Actualitat La Festa Major de Taradell 2026 omplirà el poble de música, cultura...

La Festa Major de Taradell 2026 omplirà el poble de música, cultura popular, esport i tradició del 17 al 26 d’agost

0

Taradell es prepara per viure una nova edició de la Festa Major, que del 17 al 26 d’agost convertirà els carrers i equipaments del municipi en l’escenari d’una extensa programació pensada per a totes les edats. Entre els plats forts d’enguany destaquen els concerts de Beth i Els Pets, la recuperació d’activitats populars, propostes gastronòmiques com el Corretapes Popular i, com sempre, la gran Festa d’en Toca-sons, que tornarà a ser un dels moments més esperats de la celebració.

Dilluns 17 d’agost

La Festa Major començarà oficialment amb el pregó de Marc Güell i Masramon, periodista i director de Ràdio Taradell durant els darrers vuit anys. L’acte tindrà lloc a les 9 de la nit i servirà per conèixer el nom de la Pubilla de Taradell 2026, escollida per les entitats del municipi, i fer el tradicional brindis de Festa Major. La vetllada es completarà amb l’actuació de l’Esbart Sant Genís amb la Cobla Lluïsos. La primera jornada es completarà a les 10 de la nit amb el concert de Beth Rodergas, que actuarà als jardins de Can Costa.

Dimarts 18 d’agost

La jornada començarà a les 9 del matí, al gimnàs de l’Institut amb el 24è Torneig Infantil de Tennis Taula, una cita ja consolidada de la Festa Major. A la tarda, a les 3 de la tarda serà el torn del torneig d’adults i ping-pong. La programació continuarà a les 5 de la tarda, al vestíbul de Can Costa, amb la inauguració de l’exposició Taradell Exposa, que reuneix les crecions d’artistes locals. Tot seguit, a les 6, els jardins de Can Costa acolliran la 13a Cronodipòsit Popular, una de les proves esportives més singulars de la Festa Major amb premi per als tres primers classificats. Les inscripcions són gratuïtes i es poden fer una hora abans de l’inici.

La música arribarà a 2/4 de 8 del vespre, a Can Costa, amb el concert participatiu de música barroca Clavicembulante: The Walking Harpsichord, protagonitzat per Sílvia Márquez. La jornada culminarà a 2/4 de 10 de la nit, davant de l’església, amb la segona edició de la caminada teatralitzada «Fontanelles. Hereu d’un destí», amb 10 escens repartides pel centre històric. El preu de les entrades és de 7 euros i es poden adquirir al bar de Can Costa.

Dimecres 19 d’agost

El dimecres a la tarda a partir de 2/4 de 6 al camp municipal de la Roureda es farà la 3a edició del Torneig de Punxats, organitzat pel Consell de Joventut de Taradell. Més tard, la Residència Vilademany acollirà a les 3/4 de 6 de la tarda les tradicionals Serenates. Posteriorment, a les 7 de la tarda, a Can Costa, tindrà lloc el concert gratuït de l’Orquestra Venus, que també oferirà el tradicional Ball de Festa Major, a partir de 2/4 de 10 de la nit, al mateix espai.

Dijous 20 d’agost

El matí començarà a les 11, al camp de futbol, amb el tradicional joc del bèlit. A la tarda, a les 6, la Residència Vilademany acollirà el concert de la Coral Vilademany i els Cantaires del Casal. A la mateixa hora començarà el Birracrucis, organitzat pel Consell de Joventut de Taradell, amb sortida des de l’Esplanada de l’EAS.

Un dels plats forts arribarà a les 7 de la tarda, a Can Costa, amb el teatre-concert «La nit dels musicals», un gran espectacle amb música en directe, cantants, ballarins i deu músics sobre l’escenari dedicat als grans èxits dels musicals de Broadway. El preu de l’entrada és de 10 euros.

A 2/4 de 8 al camp de futbol hi haurà una altra de les novetats. Organitzada per Taradell Jove es tracta de l’Escala caixes. La primera Nit Jove començarà a les 12 de la nit, a l’Esplanada de l’EAS, amb les actuacions de DJ Photos i DJ Martínez.

Divendres 21 d’agost

Els més petits podran refrescar-se a les 11 del matí, a la Piscina Municipal, amb els inflables d’aigua. A la tarda, a les  3, la Plaça de les Eres acollirà l’Escape Room Infantil «El Cas Fènix: Operació Contrarellotge».

A 2/4 de 6 de la tarda a la Font Gran hi haurà un nou concurs de bandes i artistes emergents, organitzat pel Consell de Joventut de Taradell. Serà la cinquena edició i el premi ésactuar en la programació de la Festa Jove de Taradell 2027.

La nit arribarà carregada de música. Com a teloners primer actuaran els Molotov Band, formació que va guanyar el concurs de bandes emergents 2025 de Taradell. I tot seguit, concert d’Els Pets, que actuaran a 2/4 d’11 de la nit a l’Esplanada de l’EAS, dins la gira «Cantant les 40». El grup de Constantí presentarà un repertori renovat amb alguns dels grans himnes que han marcat diverses generacions, com Vespre, Pantalons curts, Jo vull ser rei o La vida és bonica (però complicada). Les entrades, a 10 euros, es poden comprar a les oficines de l’Ajuntament de Taradell. Tot seguit, la Festa Jove programarà el concert de versions de Mixtus.

Dissabte 22 d’agost

La jornada començarà a les a 2/4 de 12, des de Can Costa, amb el 2n Corretapes Popular, que combinarà cercavila gastronòmica i concurs de tapes. La proposta combinarà una ruta musical per bars i restaurants del municipi, on els participants degustaran diferents tapes, amb el concurs amateur davant de l’església. Els assistents podran votar les millors elaboracions tant de la categoria professional (dels restaurants participants) com de l’amateur. Els tiquets tenen un preu de 10 euros i es podran comprar a l’Ajuntament del 9 al 20 d’agost o fins a exhaurir l’aforament.

A la tarda, a les 5 de la tarda, el Camp de Futbol acollirà el torneig de Volei Gespa 4×4. Una de les competicions esportives clàssiques de la Festa Major. Amb un aforament limitat a 30 equips, les inscripcions es poden fer a les oficines de l’Ajuntament de Taradell (preu: 15 euros per equip).

La cultura popular prendrà els carrers a 2/4 de 7 de la tarda, amb la Cercavila de Cultura Popular, que sortirà des de davant de l’església. Posteriorment, a 2/4 de 9 del vespre, l’Esplanada de l’EAS acollirà el tradicional Sopar de Pagès. L’aforament està limitat a 500 persones i el preu del tiquet és de 10 euros. El sopar serà a base de pa de les Eres, embotits, postres i beguda. Els tiquets es podran adquirir del 6 al 19 d’agost a les oficines de l’Ajuntament o fins a completar l’aforament.

La música continuarà a partir de 2/4 d’11 de la nit, al mateix espai, amb el concert de versions de Brou Musical dins Al Tantour 2026. La segona Nit Jove començarà a la 1 de la matinada, també a l’Esplanada de l’EAS, amb Mon DJ.

Diumenge 23 d’agost

La jornada començarà a les 8 del matí, des de la Plaça de les Eres, amb la tradicional Caminada de Festa Major, organitzada pel Centrel Excursionista Taradell. A 2/4 de 12 del migida, la Font Gran acollirà les Sardanes vermut amb la Cobla Genisenca. Més tard, a 2/4 de 2 arriba una de les novetats. Els jardins de Can Costa seran l’escenari del nou Dinar de Quintos. Una iniciativa oberta a totes les colles, famílies i grups d’amics del municipi. L’Ajuntament facilitarà taules i cadires perquè cada grup hi pugui portar el seu propi dinar, amb l’objectiu de recuperar l’esperit de retrobament entre generacions. Les inscripcions es poden formalitzar enviant un correu a reserves@taradell.cat.

A la tarda, a les 5, hi haurà l’exhibició del Club de Patinatge Artístic, al segon pavelló. El Camp de Futbol acollirà a les 6 el Trofeu Festa Major entre la UD Taradell i el Sant Lorenzo de Catalunya. Mitja hora més tard, a l’Esplanada de l’EAS, serà el torn de l’espectacle infantil «Aixeca’t i balla», amb Els Atrapasomnis. A les 8 arriba una de les novetats, el Vespreig de Festa Major amb música dels anys 80, 90 i 2000. Tindrà lloc a l’esplanada de l’EAS i acabarà com a molt tard a les 12 de la nit.

Dilluns 24 d’agost

Els carrers del poble acolliran a partir de les 7 de la tarda una nova edició del Toca-sons Canalla, que convertirà els infants en protagonistes de la festa. Serà la setena edició d’aquest feta, pensada per als més petits. El judici aquest any tindrà lloc a La Plaça.

Al vespre, a 2/4 de 9 la Plaça de les Eres tornarà a ser l’escenari de L’Envelat de Taradell, amb sopar popular, el concert de Talkual Versions, el gran concert de Boys Damm i la sessió final de DJ Kaliz. El sopar popular té un preu de 7 euros i els tiquets es poden comprar anticipadament en diversos establiments del poble. Com cada any, una part dels beneficis es destinarà a l’Associació Catalana de la Malaltia de Huntington. Aquest any l’organització va a càrrec d’una nova entitat.

Dimarts 25 d’agost

El matí començarà a les 10 amb el Mercat del Segle XVII, al voltant de la Sagrera, que omplirà el nucli antic d’artesania, demostracions d’oficis, teatre de carrer i activitats familiars. A la mateixa hora, a la Plaça, hi haurà la tradicional Xocolatada Popular. Els Gegants de Taradell protagonitzaran la cercavila a les 11 del matí, també des de la Plaça.

A la tarda arribarà el moment més esperat de la Festa Major amb la Festa d’en Toca-sons, que començarà a les 7 de la tarda amb l’arribada del bandoler i omplirà els carrers del centre històric fins al tradicional judici final, que enguany tindrà lloc a La Plaça.

Dimecres 26 d’agost

La Festa Major es tancarà a 2/4 de 7 de la tarda, als jardins de Can Costa, amb el tradicional Sardanes Berenar, a càrrec de la Cobla Lluïsos de Taradell, que posarà el punt final a deu dies intensos de celebració, cultura i tradició.

A 2/4 de 9 del vespre als mateixos jardins es tancarà la festa major amb l’acte del Grup de Recerca Local que projectarà el documental “Quantes hores passades”, amb entrevistes als protagonistes de l’Agrupament Escolta Rocaguinarda de Taradell de l’etapa entre 1961 i 1968.

Podeu consultar i veure tots els actes a la nostra AGENDA D’ACTIVITATS.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí