Els divendres del mes de maig tornaran a ser sinònim de muntanya i aventura a Taradell amb una nova edició del Cicle de Projeccions del Centre Excursionista de Taradell (CET). La proposta, que enguany arriba a la seva 41a edició, oferirà quatre sessions a la Biblioteca Antoni Pladevall i Font, els dies 8, 15, 22 i 29 de maig, totes a partir de les 20.30 h.
El cicle inclourà projeccions a càrrec de diversos excursionistes i creadors audiovisuals, amb relats que portaran el públic a descobrir grans travesses, expedicions i paisatges d’arreu del món.
La programació s’obrirà el divendres 8 de maig amb El riu dels set noms, de Sergi Ricart, guia d’alta muntanya i realitzador de la Vall de Boí. El film, reconegut en diversos festivals, explica el seu viatge seguint el riu Mekong, des dels territoris remots del Tibet fins a la desembocadura al Vietnam, combinant escalada i ciclisme.
El 15 de maig, serà el torn de De Vietnam a Cambodja. De l’esperança a la bondat, a càrrec de Josep Maria Parareda i Maria Rosa Aregall, una projecció que recorre paisatges i vivències de dos països marcats per la història i la capacitat de superació.
El 22 de maig arribarà una de les projeccions més destacades del cicle amb Montserrat. Integral 107, de Biel Macià, un documental candidat als Premis Gaudí 2025 i premiat en diversos festivals. La peça segueix l’aventura de dos escaladors que es proposen coronar les 107 agulles del massís de Montserrat.
Finalment, el 29 de maig, el cicle es tancarà amb Tour de l’Aneto 360º, que presentaran una travessa de senderisme d’alta muntanya al voltant del massís de la Maladeta, amb un recorregut exigent de set etapes i més de 7.000 metres de desnivell acumulat.



