Inici Opinió Valentes i acompanyades

Valentes i acompanyades

0

El projecte “Valentes i acompanyades” és una formació que va néixer l’any 2014 per visibilitzar, i eradicar els matrimonis forçats a Catalunya. En deu anys han atès més de 400 joves a Catalunya. Però n’hi ha moltes més, massa.
El 2015, l’Assemblea General de l’ONU va incorporar l’eliminació del matrimoni forçat com a un dels objectius per a l’Agenda 2030. L’ONU reclama als estats i a totes les administracions la implementació de polítiques actives que facin possible aquesta fita per assolir la igualtat de gènere i l’apoderament de totes les nenes i les dones del planeta.

A l’Àfrica hi ha països on han casat moltes nenes amb 10 i 12 anys; tenen els seus primers fills amb 13 i 14 anys. Les casen sense tenir en compte la seva opinió, amb homes que són molt més grans que elles, abandonen l’escola per ocupar-se de les tasques domèstiques i afronten greus perills i lesions.

El matrimoni infantil roba a les nenes la seva infància, els seus drets bàsics a l’educació, la seguretat i la salut. Realment no es tracta d’un problema de dones –encara que en pateixin les repercussions més dures– sinó de tota la humanitat que arrossega el llast d’aquesta barbàrie. Moltes nenes perden l’oportunitat de convertir-se en metges, advocades, mestres…No ens podem permetre perdre-les. Cap societat avançarà si es deixa enrere la meitat de la seva població.

A Catalunya també existeixen matrimonis forçats, per part de col·lectius que mantenen aquesta tradició nociva com una pràctica profundament arrelada en la seva tradició.
El projecte Valentes i Acompanyades va néixer a instància de joves que patien aquesta violació dels seus drets i s’hi rebel·laven; amb elles es va crear aquest projecte. Donen suport integral a les joves de risc i proporciona recursos i estratègies pel seu empoderament i els dóna capacitat per defensar les seves pròpies decisions. Això és: satisfer les necessitats bàsiques, poder seguir els seus estudis, inserció al món laboral, millorar les seves habilitats de relació (han patit i són molt desconfiades), i, per descomptat, acompanyament emocional
Valentes i Acompanyades ha iniciat una campanya per aconseguir que els municipis de Catalunya es declarin lliures de matrimonis forçats i comprometin recursos per eradicar aquesta abominable manifestació de violència masclista que castiga nenes i joves d’arreu del món i també a casa nostra, entre les nostres veïnes.

Ens agradaria que Taradell fos un d’aquests municipis. No sabem si hi ha casos al nostre poble, però també és difícil detectar-ho. Pensem que si n’hi una de sola ja val la pena. Fem-ho visible i que les possibles víctimes trobin suport des de les nostres institucions. En el cas del nostre poble, seria bo que l’Ajuntament s’afegís a la llista de pobles que donen suport a aquesta iniciativa.
Gràcies.

Al mes de novembre han estat assassinades:

  • 02/11/2025 – Nom i cognoms desconeguts, 78 anys
  • 03/11/2025 – Zahra, cognoms desconeguts, 47 anys
  • 04/11/2025 – Eugenia, cognoms desconeguts, 49 anys
  • 14/11/2025 – Silvia Mariuxi, cognoms desconeguts, 38 anys
  • 14/11/2025 – Encarnación Polo Oliva (“Encarnita Polo”), 86 anys
  • 15/11/2025 – María del Pilar Écija Moreno, 60 anys
  • 18/11/2025 – Neus S. B., 80 anys
  • 20/11/2025 – Carmelina, cognoms desconeguts, 89 anys
  • 22/11/2025 – María Victoria, cognoms desconeguts, 60 anys
  • 23/11/2025 – María Isabel T. A. (Mabel), 72 anys
  • 26/11/2025 – Concepción G., 25 anys

Les recordem, les visibilitzem!

Associació Taradell Som Dones

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí