L’Assemblea Nacional Catalana està organitzant el cicle de conferències ‘Horitzó independència: 2023-2025’ a tot Catalunya per donar a conèixer la Conferència Nacional del Moviment Civil Independentista. Aquesta trobada fixarà un horitzó i definirà les condicions necessàries per fer efectiva la declaració d’independència, a més d’identificar quins són els compromisos que cal assumir com a moviment per a fer-la realitat.
Per tal de preparar la Conferència Nacional, s’està portant a terme un cicle de xerrades que tenen com objectiu mobilitzar el territori. A Osona, Ripollès i Lluçanès aquesta trobada prèvia serà aquest dijous 10 de novembre a les 8 del vespre al Centre Cultural Can Costa i Font de Taradell. La xerrada anirà a càrrec de Dolors Feliu, presidenta de l’Assemblea, Elisenda Paluzie, vicepresidenta de l’UNPO, Joan Puig, director de La República, i Cèsar Lagonigro, advocat.
La Conferència Nacional del Moviment Civil Independentista se centrarà en quatre punts: incrementar el suport social i el nivell d’exigència ciutadana sobre la urgència de la independència; definir accions per fer efectiva la independència en un horitzó concret; dissenyar estratègies i alternatives polítiques en cas que l’actual classe política no assumeixi la necessitat de fer la independència en aquesta legislatura; i aconseguir un major suport i reconeixement internacional en cas d’una nova declaració d’independència.